maandag 19 juni 2017

Pieter Langedijk verkast naar Deventer


Van de site van Go Ahead Eagles.
Hij maakte afgelopen seizoen 17 goals en gaf 11 assists. Eén van zijn goals – niet eens de mooiste – ging de hele wereld over. Pieter Langedijk (23) snoepte Almere City FC-doelman Chiel Kramer de bal af en kon de bal zo het doel in lopen. “Die goal typeert mij als voetballer. Altijd gretig. Ik leef voor doelpunten en assists”, aldus linksbuiten Langedijk, die het blauw-geel van RKC Waalwijk verruilt voor het rood-geel van Go Ahead Eagles. Hij tekent voor 3 jaar in Deventer.

Pieter Langedijk doorliep de jeugdopleiding van Sparta Rotterdam, waar hij in 2013 debuteerde in het betaald voetbal. Twee seizoenen geleden maakte de linkspoot in de winterstop de overstap naar RKC Waalwijk. Met 8 goals en 3 assists in 16 duels deed hij meteen van zich spreken.



Beleving
Het was in zijn debuutseizoen in Waalwijk toen Langedijk voor het eerst zijn opwachting maakte in De Adelaarshorst. 18 februari 2016, Go Ahead Eagles-RKC Waalwijk. Uitslag: 1-0. “Die wedstrijd schoot wel even door mijn gedachten toen Go Ahead Eagles deze zomer zijn interesse kenbaar maakte”, vertelt de Maassluizenaar. “Niet zozeer de wedstrijd zelf; wel de sfeer en beleving in het stadion. Net als het natuurgras. Iets wat je niet veel tegenkomt in de Jupiler League. Ik weet nog goed dat ik mijn vader na afloop sprak. “Wauw, hier doe je het voor”, zei hij.”

Langedijk is opgetogen diezelfde Adelaarshorst nu zijn thuisstadion te mogen noemen. “Zonder RKC daarmee tekort te doen, hoor. Ik heb altijd een hele goede band gehad met de achterban en dat koester ik. Bovendien heb ik me erg goed kunnen ontwikkelen in Waalwijk.” Die ontwikkeling wordt onderstreept door zijn statistieken van afgelopen seizoen. 36 wedstrijden: 17 goals en 11 assists.

Typerend
“Ik ben een buitenspeler die leeft voor doelpunten en assists”, geeft de linksbuiten aan. “Ik vond het dan ook geen toeval dat juist ík die inmiddels beroemde goal maakte tegen Almere City FC. Die goal typeert mij als voetballer. Gretig, altijd vol gaan. Daarnaast ben ik best snel, heb ik veel diepgang in mijn spel en beschik ik over een goede trap. De afgelopen jaren heb ik bij RKC ook mijn duelkracht kunnen ontwikkelen. Mijn ontwikkeling als voetballer wil ik nu doorzetten bij Go Ahead Eagles. Het is een mooie stap vooruit die ik bewust zet, ook na de goede gesprekken met trainer Leon Vlemmings en technisch manager Dennis Bekking. Bovenin meedraaien in de Jupiler League; spelen om promotie. En dat met De Adelaarshorst als thuisbasis. Perfect.”

Ambitie
Technisch manager Dennis Bekking trof tijdens de gesprekken een ambitieuze gedreven prof. “Pieter weet wat hij wil”, aldus Bekking. “Op en buiten het veld. Hij ziet dit, zoals hij zelf ook aangeeft, als een bewuste stap om zich bij Go Ahead Eagles verder te kunnen ontwikkelen. Pieter is multi-inzetbaar voorin, is goed in de een-op-een en brengt scorend vermogen met zich mee. Daarnaast heeft hij een enorme drive. De optelsom van die kenmerken maken Pieter een echte versterking voor Go Ahead Eagles.”

Geen opmerkingen:

Een reactie posten