maandag 9 januari 2017

Sabbatical voor Cesco Agterberg


Onderstaand bericht van de site van SC Feyenoord was vanaf 29 november te lezen op deze site. Het AD meldt  op 9 januari 2017 echter dat Cesco Agterberg volgend seizoen aan de slag gaat bij DHSC. Die fusieclub uit de Utrechtse wijk Ondiep speelt nu in de 2e klasse zaterdag.........

Van de site van SC Feyenoord:  Sabbatical voor Cesco Agterberg
Cesco Agterberg, trainer van SC Feyenoord 1, heeft aangegeven aan het eind van het seizoen zijn functie neer te leggen als trainer van de hoofdmacht van de Sportclub, en zich even een jaar niet met voetbal bezig te houden. Op de vraag hoe hij na 16 jaar Hoofdtrainerschap tot dit besluit is gekomen zegt
Cesco: “Ik heb even tijd nodig om mijzelf te ‘resetten’, werken aan lichaam en geest zullen we maar zeggen. De sportschool in om te werken aan m’n fysiek en me voor te bereiden op twee knieoperaties die volgend jaar zullen plaatsvinden. Daarnaast heb ik wat meer tijd voor m’n gezin, wat natuurlijk een leuke bijkomstigheid is als je 16 jaar lang alles om het voetbal hebt heen gepland. Naast het fysieke denk ik ook dat het mentaal wel eens goed is je zinnen te verzetten. In zo’n jaar kom je vaak tot nieuwe inzichten, je krijgt nieuwe energie en weer meer inspiratie. Ik ga het bij Feyenoord zeker missen, het is voor een voetbaldier sowieso lastig om er een jaartje tussenuit te gaan. Toch voel ik dat dit de enige juiste beslissing is.”

Cesco Agterberg is een aantal seizoen geleden trainer geweest van o.a. Excelsior M.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten