dinsdag 14 juni 2016

Robert Zwinkels verlengt bij ADO Den Haag


Van de site van ADO Den Haag
ROBERT ZWINKELS TEKENT VOOR EEN JAAR BIJ
Robert Zwinkels heeft zijn contract bij ADO Den Haag met een jaar verlengd. Dat betekent dat de 33-jarige doelman alweer zijn twaalfde seizoen ingaat bij de Haagse club. Hij is daarmee de speler met de meeste dienstjaren in de huidige selectie van ADO Den Haag.

Na in de jeugdopleiding van VELO en Ajax te hebben gespeeld, kwam Zwinkels in 2005 bij ADO Den Haag terecht. In zijn eerste jaar mocht de geboren Wateringer één keer optreden in de hoofdmacht. De seizoenen daarna wist Zwinkels regelmatig zijn wedstrijden mee te pakken. Hij was voor meerdere periodes eerste keus onder de lat bij ADO Den Haag. Tijdens het seizoen 2010/2011 moest Zwinkels zijn plaats afstaan aan Gino Coutinho. Ook na de komst van Martin Hansen bleef Zwinkels de eerste reservekeeper. Hij bleek altijd een zeer betrouwbare stand-in. De doelman heeft tot nu toe 87 competitiewedstrijden voor ADO Den Haag gespeeld en meer dan honderd officiële duels.
Zwinkels beseft dat twaalf jaar bij dezelfde club lang is in het huidige voetbal: "Maar ik doe het met veel plezier en energie. Toen ik hier kwam, dacht ik: 'we gaan lekker voetballen'. Ik heb altijd goed gezeten bij ADO Den Haag."
Sportief gezien kende Zwinkels hoogte- en dieptepunten bij ADO Den Haag. "Ik heb promotie en het behalen Europees voetbal meegemaakt. Mindere momenten waren de degradatie en mijn vele blessures. Om de laatste jaren tweede keeper te zijn, vond ik niet altijd moeliijk, zeker als de eerste doelman het goed doet. Martin Hansen heeft dat prima ingevuld. Maar als ik nodig ben, zorg ik dat ik er sta."

Geen opmerkingen:

Een reactie posten